מארגנים אירוע או פגישה בזום- כך תמנעו פיגוע זום באירוע שלכם

מארגנים אירוע או פגישה בזום? כך תמנעו "פיגוע" זום באירוע שלכם

האקר, אנרכיסט, אנטישמי ופעיל פוליטי נכנסו יחד לבר. נכון, זה יכול להישמע כמו התחלה של בדיחה חביבה, אבל כשמדובר בפגישת זום, מדובר באירוע לא נעים. בכלל לא נעים. כך תיאר את התחושה אחד מהלקוחות שלנו, לאחר שקבוצה של האקרים נכנסו לכנס הוירטואלי מטעם האיגוד ופגעו בו באופן שדרש להפסיק אותו באופן מיידי.

חוויית לקוח בזמן "פיגוע" זום

"חשתי בושה, השפלה, חוסר אונים. לא יכולתי גם להשתיק קבוצה גדולה של משתמשים בבת אחת. הקושי בעיקר נבע מזה שהמשתמשים חזרו והייתה כמות גדולה (הייתה כניסה של כמעט 20 משתמשים) שהפעילו סאונד של תכנים מיניים ואנטי ציוניים יחד עם סרטוני וידאו מיניים. הדבר היחיד שהיה חשוב זה להפסיק את השידור ולא לגרום לפגיעה באנשים שלנו שנמצאים בזום, לכן הוחלט לבטל מיידית את המפגש. אבל כל ה-20 שניות האלו הרגישו כמו נצח."

שיחת זום
שיחת זום

איך תגנו על האירוע שלכם בכמה צעדים פשוטים

פרסום קישורים בקבוצות פרטיות

אם מדובר באירוע מקצועי לקהל ספציפי, עדיף לפרסם את הלינק למפגש שלא במסגרת ציבורית אלא בקבוצות וואטסאפ קטנות כך שאנשים מכירים אחד את השני. יש גורמים שסורקים קישורים עם הדומיין של זום ומתאגדים כדי להיכנס ולהפריע מסיבות פוליטיות ואנטישמיות.

הרשמה מראש לאירועים ציבוריים

במידה ומדובר באירוע פתוח לציבור ויש צורך לפרסם את הקישור באופן ציבורי, מומלץ לספק את הקישור להרשמה לאחר הרשמה של המשתמשים בדף נחיתה פשוט או בטופס של Google Forms, ולאחר מכן לבחון את רשימת המוזמנים שנרשמו, ולוודא שהשמות וכתובות המייל הגיוניות. לאחר מכן אפשר לשלוח לכולם בניוזלטר את הקישור + קוד הכניסה.

שימוש בקיצור קישורים

מוכרחים לפרסם את הלינק באופן ציבורי? עשו זאת דרך קיצור קישורים כגון bit.ly כך שהקישור לא יכיל את כתובת zoom.us. למה זה עוזר? כי חלק מהתוקפים יחפשו ידנית או באמצעות כלים אוטומאטיים כתובות זום ולא ישימו לב לכתובות מקוצרות. כמו כן, הוסיפו חדר המתנה ומנו מישהו ממארגני הפגישה שיאשרו או ישללו כניסה של משתמשים מחדר ההמתנה לפגישה.

פעולות מומלצות במהלך כנס

חסימת משתתפים בעייתיים

במידה ובמהלך כנס ישנו זיהוי של אירוע שמתחיל להתרחש, ניתן לפעול באופציות הבאות: במידה ומדובר במשתתף אחד, ניתן לחסום אותו באופן הבא: היכנסו ל-Participants, אתרו את המשתתפ/ת ברשימה, לחצו על More שמופיע במעבר עכבר מעל שם המשתתף ואז על Remove. וכדי שלא יחזור, לנעול את הפגישה מכניסה של משתתפים נוספים על ידי לחיצה על כפתור ה-Security שנמצא בתחתית המסך, ובחירה באפשרות של Lock Meeting. לחילופין, החילו את האפשרות של חדר המתנה כך שכל משתתף שירצה להיכנס יידרש לעבור אישור שלכם. פחות אפקטיבי אם אתם המרצים באירוע כי תרצו להיות מרוכזים בדיבור.

התמודדות עם קבוצת מפריעים

במידה וישנה קבוצה של משתמשים שהגיעה לבצע פרובוקציה באירוע שלכם, בחרו באפשרות של Suspend Participant Activities כך שמשתמשים לא יוכלו להגיב כלל במהלך האירוע. לאחר מכן הוציאו מהמפגש את המפגעים, נעלו את הכניסה לזום ושחררו את המשתמשים שוב.

בחירת פלטפורמה מתאימה לאירועים גדולים

בגופים שמקיימים אירועים גדולים, כדאי לבחון חלופה של ZOOM WEBINAR שמאפשרת לקיים כנסים וירטואליים כך שהמשתמשים בעיקר מאזינים.

בחירת פלטפורמה מתאימה לאירועים גדולים

בגופים שמקיימים אירועים גדולים, כדאי לבחון חלופה של ZOOM WEBINAR שמאפשרת לקיים כנסים וירטואליים כך שהמשתמשים בעיקר מאזינים. בצורה זו, יש לכם שליטה מלאה על מי יכול לדבר, לשתף מסך, או להגיב בצ'אט, מה שמצמצם באופן משמעותי את הסיכוי להפרעות בלתי רצויות במהלך האירוע.

סיכום: אבטחת האירוע הווירטואלי שלכם

הבטחת אבטחת האירוע הווירטואלי שלכם דורשת מעט הכנה מוקדמת ושימוש נכון בכלי האבטחה שזום מציעה. בין אם מדובר בפרסום הקישורים באופן פרטי, הקמת חדר המתנה, או שימוש בפלטפורמת וובינר לאירועים גדולים – כל אלו הם צעדים פשוטים שיכולים למנוע מצבים מביכים ולשמור על האינטגריטי של האירוע שלכם. כך תוכלו לוודא שכל משתתף יוכל להנות מחוויה חלקה ובטוחה, ללא חשש מהפרעות או תקיפות זדוניות.

לסיכום, עם קצת תשומת לב והכנה, תוכלו להבטיח שכל מפגש זום יהיה בטוח, חלק ונעים לכל המשתתפים. כל שעליכם לעשות הוא להכיר את הכלים והאופציות הזמינות לכם ולהשתמש בהם בחכמה. זכרו, אבטחת מידע היא לא רק עבור מערכות מורכבות ושרתים, אלא גם עבור האירועים והפגישות הווירטואליות שלכם. באמצעות צעדים פשוטים ותשומת לב לפרטים, תוכלו למנוע "פיגוע" זום ולהבטיח חוויה מקצועית ובטוחה לכל המשתתפים.

לומדת אבטחת מידע של סייבריקס מכילה בתוכה גם מקרים כאלו, מזומנים להתרשם מהמערכת.

תוכן עניינים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

דילוג לתוכן